edukacja

W dniach 21 -23 stycznia w Szkole Podstawowej nr 19 w Toruniu odbędą się warsztaty "Porozumienie Bez Przemocy w edukacji".

Zapraszamy nauczycieli i opiekunów, którzy chcą uczyć i pracować w dobrej atmosferze, dla wszystkich, dla których ważna jest łączność ze swoimi potrzebami i umiejętność rozpoznawania emocji i potrzeb, by tworzyć rozwiązania wygrana - wygrana, odstępując od paradygmatu siły i dominacji. " Porozumienie Bez Przemocy w edukacji" to 3 dni intensywnej pracy przeznaczone dla osób, którym edukacja nie jest obojętna i jest nie tylko pracą, ale i pasją.

Warsztaty poprowadzi Aleksandra Foryś, trenerka empatycznej komunikacji, która pracuje w oparciu o Porozumienie bez Przemocy od 5 lat, prywatnie mama trójki dzieci.

Przy warsztatach towarzyszyć i pomagać będzie Elżbieta Jurzysta inicjatorka i współtwórca warsztatów.

ZAKRES TEMATYCZNY:

Dzień I

Wprowadzenie do Porozumienia bez Przemocy.
Podstawowe narzędzia i rozróżnienia NVC, wpływ języka na relacje w szkole.
Wzmacnianie siebie jako nauczyciela.
Ja jako nauczyciel - kontakt z samym sobą.
Dbanie o siebie i swoje zasoby

Dzień II

Empatia dla siebie i innych, ochrona siebie jako nauczyciela i pokazywanie granic.
Wzmacnianie uczniów, rola dorosłych w kształtowaniu dzieci

Dzień III

Rozwiązywanie konfliktów w szkole, przekonania dotyczące konfliktów.
Nauczyciel jako mediator vs wybawca, kręgi jako forma rozwiązywania konfliktów między dziećmi Konflikty w grupie.
Empatyczna klasa, empatyczna szkoła.

Koszt uczestnictwa 300,- zł.

Zapisy: Ela tel. 884 887 116

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Istotną częścią warsztatów są ćwiczenia praktyczne, podczas których nauczysz się rozpoznawać i uwzględniać potrzeby własne i innych, zdobędziesz lub pogłębisz umiejętność empatycznego słuchania, nabędziesz wiedzę, dzięki której łatwiej Ci będzie zrozumieć ucznia, rodzica, czy współpracownika, który się złości, poznasz konkretne narzędzia i procesy do budowania relacji opartych na wzajemnym szacunku i zrozumieniu (m. in. model 4 kroków, 4 krzesła, proces obrazu wroga).

Nauczysz się też jak wyrażać siebie, by zostać wysłuchanym i zrozumianym oraz jak stosować prośbę, aby miała szansę zostać spełniona, dowiesz się jak zachować szacunek do drugiej osoby i budować kontakt w sytuacjach trudnych, kiedy spotykasz się z zachowaniami uczniów, rodziców i współpracowników, które są dla Ciebie wyzwaniem, nauczysz się, jak radzić sobie z odmowami i jak samemu wyrażać „nie”, dowiesz się, jak pokazywać swoje granice oraz jak możesz wspierać relacje i współpracę w społeczności przedszkolnej/szkolnej bez stosowania kar i nagród, poszerzysz umiejętność radzenia sobie z konfliktami wśród rówieśników, z rodzicami oraz w zespole, nauczysz się, jak bez krytyki lub ocen udzielać szczerej informacji zwrotnej, budując kontakt i przyczyniając się do wzbogacenia życia ucznia, rodzica, czy współpracownika.